piątek, 9 listopada 2012

Kieszonki z ciasta francuskiego

Jak dla mnie najprostsza przekąska świata.
Do środka można włożyć wszystko na co najdzie ochota ;P
Lubię ten przepis bo mogę eksperymentować ze smakami, a koszt nie jest wysoki, bo ciasto można kupić już za 2,5zł i wypróbować na 12 sposobów.
Ja dziś szalałam;P kupiłam wczoraj 3 porcje ciasta francuskiego, z domu przywiozłam wędzonego łososia w plastrach, gdzieś w zakamarkach lodówki znalazłam żółty ser, fetę, salami, szynkę,  pomidory i pewnie wiele innych rzeczy ale stwierdziłam, że to już wystarczy ;P
Zrobiłam kieszonki z łososiem i dodatkami oraz szynką/salami i dodatkami. Choć feta wylądowała w prawie każdej kieszonce bo było jej dużo, a ja ją i tak trzymam od 2 dni ;P



Składniki na moje kieszonki:
ciasto francuskie ( 1 porcja u nie wychodzi ok. 12 kieszonek)
ser feta
szynka w plastrach
salami
ser żółty
pomidor
natka z pietruszki
wędzony łosoś
zioła prowansalskie

Przygotowanie:
  1. Ciasto kroimy na czworokąty, powinny być kwadraty ale nie zawsze mi to wychodzi idealnie.
  2. Na środek nakładamy składniki jakie chcemy. U mnie: ser feta, łosoś, pomidor i natka pietruszki w pierwszych 3 kieszonkach, w kolejnych salami, ser żółty, pomidor, natka, kolejne 3 były z szynka, feta, pomidorem i ziołami prowansalskimi, a ostatnia 3 była ze wszystkim (bez szynki);P
  3. Rogi naszych kieszonek składamy do środka a boki sklejamy razem.
  4. Zazwyczaj smaruję jeszcze kieszonki roztrzepanym jajkiem ale nie trzeba. Pieczemy ok 10-15 minut w temp. 200st. C, aż się lekko zarumienią.





Oczywiście najlepiej smakują ciepłe ale na zimno też są całkiem niezłe.
Pomysłów tutaj mogą być miliony, wszystko zależy co lubimy, na co mamy ochotę i jakie smaki lubimy łączyć, albo czego chcemy spróbować ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz