wtorek, 27 listopada 2012

Kotlety z ziemniaków gotowanych

Przepis podpatrzony u Krzysia i Alika ;)
Czy wam tez się zdarza, że zostają wam ziemniaki z obiadu i nie ma co z nimi zrobić??
Ja często robię kotlety ziemniaczane;P przepis prosty, trochę brudzenia, a ile smakowitego jedzenia;)


Składniki:
ziemniaki (ok 0,5kg)
1-2 jajka (zależy od wielkości)
mąka (ok 3-5 łyżek)
sól, pieprz
zioła prowansalskie
papryka
bułka tarta
olej

Przygotowanie:
  1.  Ziemniaki ugotować i przecisnąć przez praskę.
  2. Do ziemniaków dodać jako i mąkę, doprawić solą i pieprzem oraz ziołami prowansalskimi, papryką. Dokładnie wymieszać. Ciasto ma konsystencję dość kleista i mimo dodawania maki nie będzie lepiej a za to będą smakować bardziej jak jakieś kluski jeśli przesadzimy z mąką. Zdarza mi się dodać i 7 łyżek mąki ale to już w ekstremalnych wypadkach, kiedy ciasto wręcz się leje a nie klei.
  3. Uformować kotleta obtoczyć w bułce tartej i smażyć po 2 min na każdej stronie aż się zarumienią.
Kotleta można podawać z  dżemem na słodko i wtedy wystarczy nie dodawać ziół prowansalskich, lub z czym tylko wam przyjdzie do głowy. Ja już próbowałam nawet z twarożkiem wytrawnym ze szczypiorkiem i było to ciekawe doznanie smakowe;P

1 komentarz:

  1. na słodko takich kotletów to jeszcze nie jadłam:) chyba będę musiała spróbować:)

    OdpowiedzUsuń