poniedziałek, 26 listopada 2012

Sałatka z szynką i selerem konserwowym

Przepraszam bardzo za tak długa przerwę ale miałam neurologię ;(
Akurat  musiałam być tą szczęśliwą, która trafiła na zajęcia z panią prof, więc moje spanie ograniczyło się do 3-4h dziennie plus ciągły stres i nauka, nawet nie miałam czasu sama sobie gotować, na szczęście kochana pani Jadzia zaopatrzyła mnie w słoiczki pełne bigosu, gołąbków z kapustą jak i strogonowa;)
Dziś jest pierwszy dzień jaki sama coś zrobiłam;P 
Oczywiście przez weekend też nie mogłam się popisać swoimi zdolnościami kulinarnymi, bo odwiedziłam rodziców. Imieniny taty plus rocznica ślubu, wielka impreza rodzinna etc. Pani Jadzia była w swoim żywiole, a ja miałam upiec chleb przyjemniej, bo tego ona nie robi ale oczywiście w moim domu nie naprawili piecyka i nie kupili nowego:(
Jedynie co to udało mi się ciągle coś podkradać plus zrobić sałatkę;)
Nie zapominając, że spędziłam 3h przygotowując stół. Śmieją się ze mnie, że za duża ze mnie perfekcjonistka i zastanawiają się skąd ja biorę te wszystkie rzeczy, które dają nieziemski klimat ;p
a ja po prostu wykorzystuje wszystko co mi wpadnie w ręce, począwszy od kawy w ziarnach, a skończywszy na starych szalach lub pudełkach po bombonierkach;)



Składniki:
szynka tyrolska( u mnie pakowana w mniejsze i większe porcje, ja zużywam tą dużą, bo lubię więcej ;P)
5-6 jajek
kukurydza puszka
seler konserwowy słoiczek mały
ananas puszka
majonez
pomidorki koktajlowe i por do ozdoby

Przygotowanie:
  1. Jajka gotujemy na twardo i studzimy. Kroimy w kawałeczki.
  2. Selera odcedzamy i kroimy w mniejsze porcje.
  3. Ananasa kroimy w drobna kosteczkę.
  4. Kukurydzę odcedzamy.
  5. Szynkę kroimy drobno w paseczki lub ścieramy na tarce o grubych oczkach.
  6. Do dużej miski wsypujemy najpierw jajka, szynkę, smarujemy niewielka ilością majonezu, następnie selera, ananasa i kukurydze(każdą porcję można przełożyć niewielką ilością majonezu ale ja uważam, że ta sałatka i tak już ma w sobie go za dużo i daje tylko 2 warstwy). Kryjemy wszystko grubo majonezem.
  7. Zdobimy drobno posiekanym porem i pomidorkami koktajlowymi przekrojonymi na pół.
Ps. Trzeba nakładać sałatkę tak aby wszystkie warstwy były na talerzu;P
Plus moja sałatka została podzielona na kilka mniejszych i na zdjęciach mam jedyną z przywiezioną do Bydgoszczy więc nie jest jakaś najpiękniejsza ale za to smaczna;)


Życzę smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz