sobota, 16 listopada 2013

Ciasto bananowo-kokosowe

Miałam ochotę wypróbować ten przepis od jakiegoś czasu.
W końcu "dohodowałam" się bananów;)
Smak troszkę inny niż standardowy mój chlebek bananowy ale całkiem pyszne ciasto ;)
Szybko się robi, jest większy niż mój chlebek i trosze dłużej się piecze;)
Przepis wzięty z tej strony :)
Podczas pieczenia moja silikonowa forma odmówiła współpracy i ciasto wygląda jak wielka piłka do footballu amerykańskiego ;)
 



Składniki:
3 dojrzałe banany
1/2 szkl oleju
1 szkl cukru (ja dałam trochę mniej, bo nie przepadam za bardzo słodkimi wypiekami)
2 jajka
2 i 1/2 szkl mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
150g wiórków kokosowych
1 szkl jogurtu (gęstego) lub mleka kokosowego

Przygotowanie:
  1. Olej wymieszać z cukrem, dodać jajka – dobrze wymieszać. 
  2. W drugim naczyniu wymieszać mąkę, proszek do pieczenia i szczyptę soli.
  3. Sypką mieszankę stopniowo dodawać do mokrych składników. 
  4. Dodać banany rozgniecione widelcem i jogurt – wymieszać aż masa będzie jednolita. 
  5. Dosypać wiórki i dobrze przemieszać z ciastem.
  6. Ciasto przelać do formy i piec w 175st C ok 60 minut (lub do suchego patyczka). 
  7. Zostawić do przestygnięcia w formie.
Smacznego ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz