wtorek, 1 stycznia 2013

Pizza mięsna :)

Obiecany przepis sylwestrowej pizzy :P Jedliśmy do rana, bo rodzice wcześniej zjedli kolację a pizza była olbrzymia;)
Przepis na ciasto z " Ilustrowana szkoła gotowania Kuchnia włoska krok po kroku" Ja zrobiłam z polowy porcji, a na życzenie mojego ukochanego A;* dużo mięsnych dodatków i na 1/3 ciasta pieczarka dla mnie ;)

Składniki:
Ciasto (na 1,5kg)
-1kg mąki typu 500
-18g drożdży piwnych
-1/2 litra wody (35st.C)
-15g soli

Dodatki:
-15 plasterków pepperoni
-gyros z kurczaka ( pierś i przyprawa do gyrosa, olej)
-3-4 pieczarki
-1/2 małej puszki kukurydzy
-5 plastrów szynki
-kiełbasa ( u mnie połowa laski)
-1 mała cebula
-sos pomidorowy(własnej roboty) lub koncentrat pomidorowy
-2 opakowania tartego sera żółtego lub ok 0,5kg sera w kostce
-przyprawa do pizzy

Przygotowanie:
  1. W połowie letniej wody rozpuścić drożdże, natomiast w pozostałej części rozpuścić sól.
  2. Wlać wodę do mąki i zacząć wyrabiać ciasto.
  3. Ciasto formować do momentu uzyskania gładkiej konsystencji.
  4. Podzielić ciasto na wiele kulek ( w moim przypadku zostawiłam w jednej).
  5. Pozostawić kulki ciasta do wyrośnięcia w hermetycznie zamkniętym pojemniku ( u mnie był bardzo duży), aż podwoja swoją objętość 4-6h wyrastania. (jak mam być szczera to jak postawiłam pojemnik przy piecu na którym gotowałam obiad to mogłam ta pizzę robić po 1-2h)
  6. W czasie jak rośnie ciasto można zetrzeć ser żółty, pokroić wędlinę, przygotować gyros, pieczarki pokrojone w plasterki podsmażyć na małej ilości masła, cebulę bardzo cieniutko pokroić w plasterki.
  7. Wyłożyć kulki ciasta na posypaną maka stolnicę, spłaszczyć je i rozciągnąć dłońmi, aż do otrzymania pożądanego kształtu. Można wyłożyć ciasto bezpośrednio w blasze do pieczenia pizzy wysmarowaną tłuszczem( można pozostawić jeszcze 20 minut do wyrośnięcia lub zaraz piec)
  8. Na cieście rozsmarować sos pomidorowy, posypać 1/2 sera żółtego, a teraz dowolna kolejność reszty dodatków.
  9. Całość posypać przyprawą do pizzy i pozostałą porcją sera żółtego.
  10. Piec w rozgrzanym piekarniku w temp 220st.C przez 15-18 minut.
SMACZNEGO

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz