poniedziałek, 7 stycznia 2013

Tortilla z kurczakiem

Jestem w połowie poprawki egzaminu praktycznego z neury.. Muszę mieć jakąś radość z życia, bo czeka mnie pisanie historii choroby przez kilka godzin plus nauka do obrony mojego rozpoznania;)
Mam już dosyć słoików;P
Postanowiłam dziś zjeść coś innego, kupiłam w Biedronce tortille, sałatę a reszta była w domu więc dziś niezdrowe jedzonko;)
W kuchni meksykańskiej,tortilla to rodzaj płaskiego, okrągłego placka o średnicy od 6 do 30 cm, z masy lub mąki kukurydzianej albo pszennej, stosowanego jako pieczywo i baza do innych potraw.


Składniki:
- 2 tortille (ale można i więcej, jeśli dacie radę zjeść;P)
- majonez lub sos czosnkowy
-sałata lodowa ok 2-3 listki na każdy placek
-ogórek konserwowy 1-1,5 sztuki na placek
-pierś z kurczaka (ok 250-300g)
-przyprawa do gyrosu
-olej lub oliwa do smażenia
- dodatkowo można dodać paprykę, kukurydzę, ogórka zielonego, pomidora itd co macie w lodówce albo na co ma się ochotę;)

Przygotowanie:

  1. Pierś opłukać, oczyścić z błon i pokroić w kostkę. Posypać przyprawą do gyrosa i usmażyć na odrobinie tłuszczu.
  2. Sałatę pokroić w paski, tak samo ogórka i inne dodatki na jakie macie ochotę.
  3. Piekarnik rozgrzać do temperatury 150st.C lub jak jest na opakowaniu.
  4. Placek tortilli posmarować sosem. Na środku ułożyć dodatki i złożyć placek składając boki i dół.
  5. Można taką tortille owinąć w folię aluminiową albo zgiąć też 4 bok i połozyć ja składanymi częściami do spodu i włożyć na ok 2minuty do piekarnika.
Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz