sobota, 26 stycznia 2013

Zapiekanka makaronowa z białym sosem

Sobotnia wyżerka jak czasami się zdarza powoduje u mnie niedzielne wyrzuty sumienia, ale co mi tam od 1wszego na siłownię się wybieram, więc odbiję. A czekam do początku miesiąca bo jestem na debecie praktycznie i nie mam za co kupić karnetu ;P
Dzisiaj będzie zapiekanka makaronowa z mięsem mielonym, dużą ilością żółtego sera oraz białym sosem na bazie śmietany i jajka. Odpuściłam sobie beszamel, bo moje sumienie też ma granice;)
poza tym dopadła mnie wena i na bazie swojego snu piszę opowiadanie, które jak tak dalej będzie się rozwijało skończy się książką ;P

Składniki na 3-4 porcje
300g mięsa mielonego
1/2 paczki dowolnego makaronu, ja wzięłam wstążki nr 13 z Lubelli
2 małe cebulki
1 ząbek czosnku
1 łyżka oleju
1 łyżka masła
300g sera żółtego
duża smietana
1 jajko
sól,
pieprz ziołowy, pieprz biały
papryka słodka + odrobina ostrej jak ktoś woli ostrzejsze jedzenie
zioła prowansalskie
bazylia
gałka muszkatałowa
imbir


Przygotowanie:
  1. Makaron ugotować al dente w osolonej wodzie.
  2. Cebulę obrać i pokroić w drobną kostkę, zeszklić na oleju dodać zmiażdżony lub drobno posiekany ząbek czosnku, po chwili dodać mięso. Doprawic sola pieprzem, papryką, ziołami i bazylią.
  3. Ser żółty zetrzeć na tarce o grubych oczkach.
  4. Do miseczki wlać śmietaną, dodać jajko, imbir, gałkę, sól, pieprz biały i odrobinę papryki słodkiej.
  5. Formę nasmarować masłem, wrzucić na spód makaron, część sosu (ja część sosu wymieszałam z 1/4 sera i nim zalałam makaron), dodać mięso, resztę sosu i obficie pokryć serem żółtym.
  6. Zapiekać w rozgrzanym piekarniku ok 20-30 minut w tem 200st. C. ser musi się dobrze rozpuścić.
  7. Podawać na ciepło, można przyozdobić świeżym listkiem bazylii.
Zamiast jajka można użyć serka topionego śmietankowego też całkiem fajna potrawa.
Smacznego

2 komentarze:

  1. szkoda, że nie ma zdjęcia, fajny pomysł na obiad:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ostatnio mam problemy z wgrywaniem zdjęć :( jak się uda to wgram

      Usuń