piątek, 15 lutego 2013

Łosoś pod beszamelem

Przepis znaleziony tutaj.
Mimo iż jest tam pieczarka, której mój mężczyzna nie znosi, zjadł i bardzo mu smakowało ;)
Dodałam do tego ryż curry, za którym tęskniłam od czasu wyjazdu na studia z Łodzi, gdzie jadałam go w Wooku...
Musze przyznać, że mam ochotę na więcej takich przysmaków;P od dziś częściej będę jadła łososia, tym bardziej, że Lidl i Biedronka mają ciągły dostęp w przystępnej cenie;)
Polecam do tego wino, choć my mieliśmy troszkę za słodkie ale w końcu to walentynki;)

Składniki:
płat łososia
cytryna
przyprawa do ryby
3 pieczarki
1 łyżka masła
1 łyżka oleju
sól
pieprz
parmezan

Beszamel:
mąka
masło
mleko
sól
gałka muszkatołowa

Przygotowanie:
  1. Filet oczyścić, opłukać, posypać przyprawą i skropić cytryną.
  2. Pieczarki pokroić w plasterki, przesmażyć na maśle z dodatkiem oleju, posolić i popieprzyć świeżo zmielonym pieprzem.
  3. Zrobić beszamel. Do garnuszka włożyć masło, roztopić dodać mąkę, wymieszać i dolewać mleko, energicznie mieszając, żeby nie zrobiły się grudki. Sos ma być gęsty. Pod koniec mieszania dodać sól i odrobinę gałki muszkatowej. Jak sos trochę przestygnie dodać do niego usmażone pieczarki.
  4. Łososia usmażyć na maśle z dodatkiem oleju.( ja użyłam tego z pieczarek, łosoś miał nietypowy posmak)
  5. Łososia przełożyć na blachę. Polać obficie gęstym beszamelem z pieczarkami. Całość posypać wiórkami świeżo startego parmezanu i zapiec w piekarniku.
Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz