czwartek, 21 lutego 2013

Ryż curry

Przy wpisie z łososiem walentynkowym wspominałam o ryżu curry, który jadałam w Łodzi w chińskiej restauracji. Nie wiem czy oddałam zupełnie ten przepis, ale uprościłam go jak mogłam i umiałam:P

Składniki na 2 osoby:
torebka ryżu
curry
imbir
mała marchewka
ok 2 łyżki groszku, najlepiej ten najmniejszy


Przygotowanie:
  1. Ugotuj ryż tak w osolonej wodzie. Ryż nie może się rozgotować i nie może być też twardy. Najlepiej jak zajmuje więcej niż 3/4 torebki ale jeszcze jest sypki.
  2. Marchewkę zetrzyj na tarce z drobnym oczkiem ( choć znam przepis też z dużymi oczkami, my wolimy jakoś drobne).
  3. Do miseczki wrzuć ryż, marchewkę i odsączony groszek. Dodaj curry i imbir, dokładnie wymieszaj tak aby cały ryż był żółty.
  4. Ryż można podawać osobno w miseczkach lub tez na talerzu i nie tylko z daniami kuchni chińskiej;)
Smacznego :P

Ps. zdjęcie przy łosoś pod beszamelem (oczywiście jak tylko uda mi się wgrać) :P

1 komentarz: