sobota, 27 lipca 2013

Bananowo-karmelowe ciasto Banaffee

Przepis z któregoś numeru "Dekoracji ciast", nie pamiętam dokładnie, bo mam zwyczaj przepisywać je do zeszytu i wozić ze sobą tylko jedną rzecz (mam już ponad 40 numerów, więc chyba rozumiecie :P )
Ciasto jest słodkie, a masa, jak dla mnie, smakuje jak cukierki Werther's Originals, których bardzo nie lubiłam jak byłam mała ;) Ale ciasto mi bardzo smakowało ;)
Przy jego robieniu warto pamiętać o ubraniu fartuszku i uwaga na poparzenia ;) A jak chcecie trochę szybciej je zrobić to jak ja możecie spód ciasta zrobić z pokruszonych herbatników i roztopionego masła.


Składniki:
ciasto
 250g mąki pszennej
50g cukru
125g masła pokrojonego w małe kawałki
nadzienie
125g cukru
250ml śmietany kremówki
4 małe dojrzałe banany, obrane i pokrojone w plastry
sok wyciśnięty z cytryny
300ml ubitej śmietany 30% (proponuję bez cukru pudru, bo ciasto jest słodkie)
czekolada do dekoracji

Przygotowanie:
  1. Wymieszaj mąkę z cukrem w dużej misce. Dodaj kostki masła i zagnieć ciasto.
  2. Włóż masę do formy (spód i krawędź na wysokość 2-3cm). Blachę wstaw do lodówki na 30 minut, w tym czasie rozgrzej piekarnik do temp. 190st.C.
  3. Piecz ciasto 20-30minut. Wyjmij formę i poozstaw do ostygnięcia.
  4. Rozpuść cukier w rondlu i delikatnie go podgrzewaj, aż zacznie brązowieć (karmelizować się). Dodaj śmietanę, doprowadź masę do wrzenia i gotuj, aż zgęstnieje. Zdejmij rondel z ognia i poczekaj aż masa ostygnie.
  5. Posmaruj pokrojone w plastry banany sokiem z cytryny i ułóż je na cieście w blasze. Polej warstwę bananów kremem karmelowym. Następnie ciasto odstaw do lodówki i poczekaj na zastygnięcie karmelu.
  6. Przed podaniem posmaruj ciasto warstwą bitej śmietany i posyp startą czekoladą.
Smacznego ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz