sobota, 24 sierpnia 2013

Czekoladowe brownie z orzechami

Kolejny przepis z Dekoracji ciast ;P
Brownie - amerykańskie ciasto.. hmmm... Jak dla mnie najlepsze do kawy ;)
Dwa lata temu robiłam swoje pierwsze brownie, dla mojej mamy był to zakalec i nie do przyjęcia ciasto aby zanieść lekarzom do jedzenia...
Tak więc zjadłam je z ciotką Emilką i Karolą na spółkę ;) nam bardzo smakowało ;P
Tym razem bardziej czekoladowe brownie, jak dla mnie w przepisie jest za dużo kakao, bo ciasto w smaku aż "bije" swoim smakiem...

Składniki:
200g gorzkiej czekolady
250g masła
300g brązowego cukru
4 lekko ubite jajka
75g mąki pszennej tortowej
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 łyżki kakao ( proponuje łyżeczki)
100g drobno posiekanych orzechów pekan, włoskich lub laskowych

Przygotowanie:
  1. Rozgrzej piekarnik do temp 190st.C. Natłuść formę 23x23cm i wyłóż ja papierem. 
  2. Połam czekoladę i roztop w kąpieli wodnej. Ostudź.
  3. Utrzyj masło z cukrem na gładką i kremową masę, dodaj jajka i roztopiona czekoladę.
  4. Przesiej mąkę i proszek do pieczenia, kakao i posiekane orzechy. Dokładnie wymieszaj.
  5. Piecz 25-30 minut lub do momentu, aż ciasto będzie sprężyste w dotyku
  6. Zanim udekorujesz, włóż je na godzinę do lodówki.
Mi najbardziej smakowało p całej nocy w lodówce jest wtedy zbite i wilgotne ;P

Smacznego ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz