wtorek, 27 sierpnia 2013

Ogórki kwaszone i małosolne

Ogórki kwaszone czy kiszone?
Zupełnie mnie to nie obchodzi jeżeli smakują tak jak mojej mamy oraz mam jeden słoiczek swoich ogórków zaoszczędzonych na wigilię;)
Może zdradzę wam po co mi te ogórki ale to jeszcze trochę czasu do Świąt Bożego Narodzenia;)
Przez całe wakacje u mnie w domu można zjeść ogórki małosolne.
Od kilku lat co 2-3 tygodnie kupujemy z mamą 2kg małych ogórków(nie więcej) i wkładamy w wielki słoik (wchodzi tylko 2kg) i aby szybciej delektować się smakiem wsypujemy całe opakowanie przyprawy do niego.
Ogórki małosolne to po prostu wcześniejsze ogórki kwaszone.


Składniki na ok 5-6 weków/słoików 1litr
2kg ogórków
2-3 przyprawy do kwaszenia ogórków
na zalewę(proporcja)
1 litr wody/1 łyżka soli

Przygotowanie:
  1. Umyj dokładnie i wygotuj słoiki. Odstaw na bok do ostygnięcia i wyschnięcia.
  2. Umyj dokładnie ogórki.
  3. Przyprawy wsyp do miseczki, zamieszaj.
  4. Na dno słoików wsyp łyżkę przyprawy, włóż ogórki i zasyp łyżką przypraw.
  5. Przygotuj zalewę i zalej słoiki, zakręć.
  6. Odstaw słoiki na bok w jakimś pojemniku lub misce na 3-4 tyg. Ogórki pracują i wycieka z nich płyn.
  7. Co kilka dni oczyszczaj miskę z płynu, jeżeli miska będzie już sucha możesz przenieś weki na półkę do spiżarki ;P
Smacznego;)

Ps. jeżeli dziwi was ta folia pod zakrętką, to już wyjaśniam. Pani Jadzia wpadła na pomysł jak zabezpieczyć zakrętki. Folia niby nie dotyka do ogórków jest tyko pod wieczkiem, jak się sprawdza ocenię niedługo. Jeżeli spełnia swoją funkcję zacznę to stosować.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz