czwartek, 28 marca 2013

Mazurek z kajmakiem i dżemem

Mój pierwszy mazurek.
Zupełnie nie wiedziałam jak go robić, poczytałam za to kilka przepisów z internetu i stwierdziłam, ze to kruche ciasto,bardzo cienki, jakaś masa i piękne zdobienia;)
Skorzystałam ze znanego mi szybkiego przepisu na kruche ciasto kupiłam małą masę krówkową i kwaśny dżem.
Zabrałam się za niego dość późno bo ok 18 i skończyłam o północy, do tego byłam już cała zakatarzona i piekłam jeszcze chlebki dla znajomych z Bydgoszczy... No cóż zdjęcie było tak wyraźne jak ja tego dnia;P Wiem,że lepiej poczekać z jedzeniem mazurka, więc zapowiedziałam już w domu, że najwcześniej mogą go ruszyć dopiero w sobotę;)

Składniki:
na ciasto:
3 szkl mąki
1 szkl cukru ( można 3/4 szklanki cukru i cukier wanilinowy)
3 jajka
200g masła
aromat do ciasta
2 łyżeczki proszku do pieczenia

dodatkowo:
mała puszka masy krówkowej
kwaśny dżem, u mnie z czarnej porzeczki (mój ulubiony)
migdały, wiórki kokosowe, płatki migdałowe, morele suszone, rodzynki i co jeszcze tam chcecie :)

Przygotowanie:
  1. Jajka utrzeć z cukrem.
  2. Mąkę przesiać na stolnicę wraz z proszkiem do pieczenia, wsiekać masło.
  3. Dodać masę z jajek, aromat i wyrobić ciasto.
  4. Ciasto schłodzić w lodówce ok 30 minut-1godz
  5. Rozwałkować ciasto na ok 5mm, wykroić odpowiednie wzory i piec w piecu w temp 175st.C do zarumienienia.( u mnie ok 20min ale to zależy od piecyka chyba).
  6. Ciasto wystudzić, spód posmarować dżemem, położyć wierzch i posmarować masą krówkową, ozdobić wedle uznania. Trzeba dobrze docisnąć górę aby przy krojeniu warstwy się nie rozsunęły i uważać aby nie połamać warstw;)
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz