poniedziałek, 25 marca 2013

Tartaletki z jabłkiem

Miały być ciasteczka z pistoletu ale ciasto było tak gęsto,że mi prawie rozwaliło pistolet.
Kiedyś zrobię te ciasteczka ale muszę poszukać odpowiedniego przepisu lub poprosić was o pomoc;)
Z powstałego ciasta zrobiłam tartaletki. Na szczęście miałam słoik jabłek prużonych w szafce, bo zimą dostać odpowiednie jabłka na szarlotkę to cud ;)
Przepis na ciastka to : Ciastka maślane, "strzelane" z pistoletu.

Składniki
2 szkl mąki
1 szkl cukru pudru
20 dag masła
1 jajko
1 cukier waniliowy
cynamon- ilość wedle uznania (ja daję trzy łyżeczki)
słoik jabłek prużonych  lub kwaśne jabłka

Przygotowanie
  1. Wymieszać suche składniki, wsiekać masło, dodać jajko, zagnieść. 
  2. Ciasto, jeśli jest za mokre, podsypywać mąką. 
  3. Wstawić do lodówki na 30 min. 
  4. Jabłka obrać, pokroić w kostkę i uprużyć lub też wykorzystać gotową masę.
  5. Foremki do tartaletek wysmarować masłem, obsypać bułka tartą i wyłożyć ciastem, podziurkować widelcem. 1/4 ciasta zostawić
  6. Piec w 200 st.C, około 10 min do lekkiego zarumienienia ciasta.
  7. Wyjąć z piecyka ciasto, nałożyć jabłka i zrobić kratkę z pozostałego ciasta lub zetrzeć na tartce o grubych oczkach.
  8. Piec w 200st.C, około 15 minut, do zarumienienia ciasta na wierzchu.
Super smakuje z gałką lodów waniliowych i bitą śmietaną ;)

Smacznego ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz