środa, 27 marca 2013

Orzechowiec 1



Moja mama bardzo lubi orzechowca, wcześniej robiła go z innego przepisu, ale ja go nigdy nie robiłam, więc na ten przepis poczekacie trochę, zresztą robi się go w 2 weekendy jak się nie mylę:)
Ten przepis został znaleziony przeze mnie w jakiejś gazecie jakoś w grudniu (wiem, mało precyzyjne ale nie pamiętam skąd go mam, przepisałam go tamtego dnia mamie i wysłałam mailem).
Ciasto jest bardzo dobre, słodkawe i kruche ;)

Składniki:
600g mąki
3/4szkl. cukru + 4 łyżki
2 jajka + 2 żółtka
300g margaryny
320ml mleka +3 łyżki
3 łyżki miodu
2 łyżeczki sody oczyszczonej
1 opakowanie cukru wanilinowego
200g posiekanych orzechów włoskich
1 opakowanie budyniu śmietankowego (z cukrem)
1 puszka gotowej masy krówkowej

Przygotowanie 
  1. Z mąki, 3/4szkl. cukru, jajek, żółtek, 200g pokrojonej margaryny, 3 łyżek mleka, miodu, sody i cukru wanilinowego zagnieść gładkie ciasto
  2. Ciasto podzielić na 3 części i wyłożyć do 3 blaszek o jednakowych wymiarach, resztę cukru i margaryny oraz orzechy włoskie zagotować , mieszając.
  3. Lekko przestudzoną masę orzechową równomiernie rozprowadzić na jednym z ciast e formie, placki piec kolejno po ok 15 min w temp 180st C
  4. Z reszty mleka i budyniu przygotować gęsty krem, a następnie ostudzić go, mieszając od czasu do czasu. Gdy ostygnie, budyń wyłożyć na placek.
  5. Krem budyniowy przykryć drugim ostudzonym plackiem. Następnie na jego wierzchu łyżką rozprowadzić gotową masę krówkową.
  6. Na masę krówkową wyłożyć placek z masą orzechową lekko dociskając do pozostałej części. Całość wstawić do lodówki aż stężeje.
Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz