sobota, 28 grudnia 2013

Makowiec mojej mamy czyli ten drożdżowy

W tym roku spóźnione przepisy, dodam tylko ciasta, a resztę zdjęć potraw zachowam na przyszły rok ;)
Od czasu jak moja mama wypatrzyła ten przepis w jednej z gazet plotkarskich (nie pamiętam czy to było Party, Show czy coś jeszcze innego) na Wigilię szykowane są 2 rodzaje makowca...
Jeden ten mój ukochany, którego przepis podam w kolejnym poście oraz ten drożdżowy...
W tym roku ja miałam wiele śmiechu z nim, bo nie dosyć, że nikomu nie chciało się kręcić maku i trzeba było zaopatrzyć się w puszki z masą makową, to jeszcze drożdże nie chciały wyrosnąć i czekałyśmy chyba ze 3h na nie ;P
W tym czasie ja się oczywiście zabrałam za robienie swoich na kruchym cieście...








Składniki:
50dag gotowej masy makowej z bakaliami
ciasto
6dag drożdży
2 łyżki mleka
50dag mąki
15 dag masła
2 jajka
3 żółtka
15 dag cukru pudru
1/2 szkl śmietany
cukier waniliowy
otarta skórka z cytryny
do dekoracji
lukier i bakalie (opcjonalnie)

Przygotowanie:
  1. Drożdże rozetrzyj z łyzka cukru pudru i odrobina ciepłego mleka. Odstaw w ciepłe miejsce do wyrośnięcia zaczynu.
  2. Mąkę wymieszaj z roztopionym masłem, jajkami, żółtkami, resztą cukru pudru, śmietana, cukrem waniliowym, otarta skórka z cytryny i wyrośniętymi drożdżami.
  3. Wyrób elastyczne ciato i od razu podziel je na dwie równe części.
  4. Każdą z nich rozwałkuj na prostokąt, posmaruj masa makową i zwiń w rulon.
  5. Przełóż do formy i wstaw do nagrzanego do 30st C piekarnika. Drzwiczki lekko uchyl i pozwól, by ciasto rosło.
  6. Gdy makowiec podwoi swoją objętość, zamknij piekarnik i zwiększ temperaturę do 180st C. Ciasto piecz ok 50 minut.
  7. Gotowy makowiec wyjmij z piekarnika do ostygnięcia, a następnie oblej lukrem i posyp gęsto bakaliami.
Smacznego ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz