niedziela, 29 grudnia 2013

Makowiec na kruchym cieście

Jak pisałam poprzednio u mnie w domu robi się 2 rodzaje makowca, drożdżowy i na kruchym cieście...
W większości przepisów wykorzystuję jeden sprawdzony przepis na ciasto kruche i tak będzie tym razem.
Tym razem również korzystałam z gotowej masy makowej, przez własne lenistwo i szybkość przygotowania;)
Moja mama już kilka lat kupuje masę makową w puszce, bo nie ma siły sama jej przygotowywać, a ja zazwyczaj dość późno przyjeżdżam przed Wigilią...
Zawsze rozbawia mnie tekst "Ale kup mi ta czerwona, nie niebieska, bo ona jest naszprycowana aromatami!!"





Składniki:
puszka masy makowej (tutaj uwaga, bo ilość masy zależy po pierwsze od upodobań, po drugie od tego jak sprawni jesteście w zwijaniu rulonu)
kruche ciasto
3 szkłanki mąki
1 szklanka cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 margaryny
aromat cytrynowy(opcjonalnie)
3 jajka
do dekoracji
lukier i bakalie (opcjonalnie)

Przygotowanie:
  1. Mąkę wysyp na stolnicę wraz z proszkiem do pieczenia. Wkrój margarynę.
  2. Jajka ubij z cukrem na białą masę i dodaj na stolnicę. Dodaj aromat.
  3. Zagnieć ciasto i podziel na dwie równe porcje. Ciasto owinąć folią i wstawić na 30 min do lodówki.
  4. Ciasto rozwałkować na kwadrat, posmarować masą makową i zwinąć w rulon.
  5. Rulon warto owinąć w papier do pieczenia i umieścić w formie do pieczenia.
  6. Piec ok 30-45 minut w temp 180st C, lub do czasu zarumienienia się ciasta.
  7. Po upieczeniu ciasto wyjąć z piecyka do wystudzenia i pokryć lukrem i obsypać bakaliami.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz