czwartek, 26 grudnia 2013

Makuszek

O cieście tym usłyszałam przy okazji warsztatów Agaty i chyba zawsze będzie mi się kojarzyć z jej mamą;)
Zawsze miałam problem co zrobić z białkami, które pozostają mi po pieczeniu np. ciasta drożdżowego, a teraz mam super przepis w którym zużywam je wszystkie;) 

 


Składniki:
1 szkl. białek
1 szkl. mąki pszennej
1 szkl. cukru
100g masła
1 szkl. maku
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
1 szkl. bakalii (suszone morele, drobne rodzynki, orzechy)

Przygotowanie:
  1. Białka ubij na sztywną pianę ze szczypta soli.
  2. Dodaj cukier, ciągle ubijaj, aż się rozpuści. 
  3. Masło rozpuść, ostudź i dodaj do białek. 
  4. Dodaj mąkę z proszkiem do pieczenia i makiem, wymieszaj. 
  5. Na koniec dodaj pokrojone na mniejsze kawałki bakalie.
  6. Ciasto przelej do keksówki wysmarowanego masłem i wysypanego mąką. Piecz w 180 st. C przez ok, 45 minut.
Smacznego ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz