czwartek, 10 października 2013

Bagietki od Aleksandry

Dziś postanowiłam zrobić bagietki, ponieważ znowu nie kupiłam sobie pieczywa...
Trochę poszukałam po necie i skorzystałam z przepisu Aleksandry.
Mam nadzieję że smakują tak jak wyglądają ;)
Oczywiście zmodyfikowałam przepis dodając część mąki pszennej  typu 1850 i było za mało drożdży więc wybaczcie ale nie pokażę tej porażki w środku, ale się nie poddam i wyrobię idealne...
dlatego tez przepis podany jest w oryginale a ja jak udoskonalę swój to podam ;)




Składniki:
1 łyżka suszonych drożdży
235 ml ciepłej wody
2 łyżeczki cukru
2 łyżeczki oleju
1 łyżeczka soli
od 3 do 3 i 1/4 szklanki mąki pszennnej
1 białko (do posmarowania bagietek) ja użyłam mleka

Wykonanie:
  1. Drożdże, wodę, cukier, olej i sól mieszaj, aż do rozpuszczenia składników.
  2. Następnie stopniowo dodawaj mąkę. Ilość mąki zależy od gęstości ciasta, nie może być za rzadkie.
  3. Wyrabiaj ciasto około 8 minut. Dokładnie tak samo, jak drożdżowe ciasto.
  4. Uformuj z ciasta kulę. Przełóż do wysmarowanej olejem miseczki. Przykryj ściereczką i odstaw w ciepłe miejsce na 1 godzinę.
  5. Po wyrośnięciu ciasto podziel na dwie części. Każdą z tych części ponaciskaj  palcami aby je rozłożyć. Składaj stopniowo na 3 (będzie miało kształt prostokąta) i cały czas naciskaj palcami. Po tym czasie ponownie przykryj ściereczką i odstaw na pół godziny do wyrośnięcia.
  6. Po tym czasie wyłóż dwa prostokątne kawałki ciasta na stolnicę posypaną mąką.
  7. Każdą z tych części naciskaj palcami, aby nadać jej kształt trochę większego prostokąta.
  8. Dłuższy bok prostokąta zawiń do połowy powierzchni ciasta. Dociśnij końcówki. Tak samo zrób z drugim dłuższym bokiem. Dociśnij.
  9. Zlep dłuższe boki powstałego prostokąta ze sobą, tak jakbyś kleił/a pierogi.
  10. Zroluj ciasto na pożądana długość. Nie posiadam blaszek do pieczenia bagietek więc piekłam je w zwykłej blasze do pieczenia ;)
  11. Posmaruj wierzch bagietek białkiem roztrzepanym z niewielką ilością wody.
  12. Bardzo cienkim nożykiem albo żyletką zrób nacięcia (tak na około 4 mm) na powierzchni bagietki. Przed każdym nacięciem zamocz nóż w białku z wodą.
  13. Na spód piekarnika połóż naczynie (garnek lub blaszka) wypełnione wodą.
  14. Piekarnik rozgrzej do 230 stopni C.
  15. Po 10 minutach pieczenia w temp. 230C zmniejsz ją do 190C i piecz jeszcze około 20-25 minut. Do zarumienienia.
Smacznego ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz