poniedziałek, 7 października 2013

Dżem truskawkowy

Ok przyznaję się, że zapomniałam zupełnie o tym zdjęciu...
Robiłam ten dżem jakoś na początku czerwca przed sesją.
Wyszedł dość kwaśny i mało słodki według mojego chłopaka, za to idealny dla moich rodziców ;P
 Może jednak robienie tego pod moje i moich rodziców gusta nie jest takie super gdy robię dżem dla chłopaka, ale nie lubię bardzo słodkich dżemów...
No i musiałam dodać żel fix-u, bo dżem nie chciał zgęstnieć, nie jestem zadowolona z tego powodu ale to przyśpiesza bardzo pracę;) choć wiem, że większość powie, że powinnam dodać więcej cukru;)




Składniki:
2,5kg truskawek
700g cukru ( dla osób lubiących bardziej słodkie proponuję 500g na każdy 1kg owoców)
żel fix (1:3) lub coś w tym stylu
sok z cytryny

Przygotowanie:
  1. Truskawki opłukać, usunąć szypułki i pokroić w cząstki.
  2. Pokrojone owoce włożyć do garnka, dodać sok z cytryny i cukier, gotować na niedużym ogniu ciągle mieszając.
  3. Pod koniec gotowania jeśli uważacie, że dżem może być za rzadki dodajcie żel fix-u. Nie polecam bardzo długiego gotowania, bo dżem może ściemnieć...
  4. Gorący dżem przekładamy do wyparzonych bądź wygotowanych słoiczków, zakręcamy i pasteryzujemy.
Ps.żeby sprawdzić czy dżem jest już gotowy , najlepiej nałożyć łyżeczkę dżemu na zimny talerzyk i wstawić go do lodówki po chwili jak wystygnie powinien być gęsty.

Smacznego ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz