piątek, 11 października 2013

Ciasto z jabłkami

Kolejny wypiek z jabłkami, których mam jeszcze kilka kg w lodówce;)
Przepis z Dekoracji ciast...
Tym razem ciasto ma kilka niewielkich modyfikacji...
Całkiem smaczne, cytrynowe o dziwo i szybko znikające ;)



Składniki:
ciasto
225g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
25g mąki ziemniaczanej
115g pokrojonego w kostkę masła
115g cukru
łyżeczka ekstraktu migdałowego ( ja dodałam waniliowego)
drobno startą skórkę z cytryny
225g jabłek (obranych, wydrążonych i pokrojonych w małe kawałki)
2 jajka
łyżeczka mleka
na wierzch
50 g płatków migdałowych (ja dałam wiórki kokosowe)
jabłko (obrane, wydrążone)
cukier puder do oprószenia

Przygotowanie:
  1. Rozgrzej piekarnik do temp 190st. C. Posmaruj tłuszczem formę.
  2. Przesiej mąkę pszenną, proszek do piecenia i mąkę ziemniaczaną do dużej miski.
  3. Dodaj pokrojone w kostkę masło  rozcieraj palcami, łącząc z mąką, aż uzyskasz małe okruchy.
  4. Dodaj cukier, ekstrakt, skórkę z cytryny, małe kawałki jabłka i wymieszaj dokładnie.
  5. Zmiksuj jajka z mlekiem i dodaj je do masy.Dokładnie wymieszaj.
  6. Przełóż masę do przygotowanej tortownicy (średnica 20cm). Posyp płatkami ( u mnie wiórkami).
  7. Pokrój jabłko na cienkie plasterki. Układaj je na wierzchu tak, żeby na siebie nachodziły.
  8. skrop owoce sokiem z cytryny i włóż do piekarnika.
  9. Piecz 50-60min. Aby zapobiec przypaleniu owoców po 20-30min możesz przykryć wierzch ciasta papierem do pieczenia. Sprawdź ciasto patyczkiem.
  10. Pozostaw ciasto do schłodzenia na chwile w formie, a potem przełóż na kratkę do studzenia ciasta. Przed podaniem posyp obficie cukrem pudrek.
 Smacznego ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz