piątek, 4 października 2013

Szarlotka z migdałami w karmelu

Miałam wielką ochotę na szarlotkę ale w sumie chciałam wypróbować jakiś nowy przepis... 
Oczywiście jak mam takie "zachcianki" to głównie jem oczami czyli przeszukiwanie internetu polegało najpierw na wybraniu fajnych zdjęć, potem smaków i dopiero składników ;P
Wybrałam szarlotkę z tej strony...
Pachnie cudownie, jak ja robiłam ,to przegięłam z ilością soku cytrynowego do jabłek i zastanawiałam się czy nie dodać cukru, ale jednak karmel pomógł;)
DUŻO jabłek to duży plus tego ciasta, plus można zrobić trochę więcej polewy bo jest na serio pyszna i przy mocno kwaskowych jabłkach  super się komponuje ;)




Składniki:
Ciasto 
250g mąki pszennej
80g cukru
1 jajko
1 łyżka mleka
125g margaryny
½ łyżeczki proszku do pieczenia
Nadzienie
2 kg jabłek
50g masła lub margaryny
70g rodzynek
Polewa migdałowa
100g masła
100g cukru
1 łyżka miodu
100g płatków migdałowych

Przygotowanie:

  1. Z podanym składników na ciasto kruche zagnieść jednolite ciasto. Ciasto owinąć w folię spożywczą i wstawić do lodówki na 1 godz.
  2. Dno tortownicy o średnicy 26cm wyłożyć papierem do pieczenia ( ja użyłam trochę mniejszej formy i była pełna) 2/3 ciasta wyłożyć na dnie formy i nakłuć widelcem. Pozostałe ciasto wstawić jeszcze do lodówki.
  3. Ciasto w tortownicy podpiec w nagrzanym piekarniku około 15 min. w temperaturze 200°C. Pozostawić do ostygnięcia.
  4. Z reszty ciasta uformować wałek i wykleić nim bok tortownicy, mniej więcej do połowy jej wysokości.
  5. Jabłka umyć, obrać, pokroić na ćwiartki i wyciąć gniazda nasienne. Ćwiartki jabłek pokroić w nie za cienkie plasterki. (Ćwiartkę pociąć na 3 – 4 plasterki).
  6. Masło roztopić w dużym garnku. Dodać  jabłka i rodzynki. Całość podsmażyć, aż jabłka zmiękną, ale wciąż będą trzymać kształt. Pozostawić do ostygnięcia. Zimne ułożyć na cieście.( Polecam zrobić to w trakcie chłodzenia ciasta w lodówce, lub zaraz po wstawieniu ciasta do pieca bo długo stygną.)
  7. Przygotować polewę. Masło roztopić i poczekać, aż lekko zbrązowieje. Dodać cukier, miód i płatki migdałowe. Wymieszać, ściągnąć z pieca i wyłożyć na jabłka.
  8. Ciasto piec w nagrzanym piekarniku ok. 30min. w temperaturze 200°C, aż ładnie się zarumieni.
Smacznego. ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz