środa, 23 października 2013

Jagodowe babeczki

Mam jeszcze trochę jagód w zamrażalniku i postanowiłam przypomnieć sobie smak wakacji;)
Babeczki może nie wyszły super, bo jagody były mrożone ale warto, choć polecam wykonać je jak jagody są jeszcze świeże...
Babeczki dobrze smakują z ubitą śmietaną ;)
I pomyśleć, że nie jestem w stanie ich sama zjeść ;) Może znajdę kilkoro ochotników :)



Składniki:
100g masła o temp pokojowej
150g cukru
1 torebka cukru wanilinowego
2 jajka
120g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
100ml mleka
200g czarnych jagód

Przygotowanie:
  1. Piekarnik rozgrzać do temp. 175st. C. Papierowe foremki umieścić w zagłębieniach blachy do mufinek.
  2.  Masło utrzeć na puszysta masę z cukrem i cukrem wanilinowym.
  3. Masę utrzeć, dodając pojedynczo jajka.
  4. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i na zmiane z mlekiem dodawać do ciasta.
  5. Jagody umyć, przebrać i osuszyć. 125g jagód wymieszać ostrożnie z ciastem ( ja wsypałam prawie wszystkie, odejmując tylko garstkę).
  6. Mniej więcej jednakowe porcje ciasta wyłożyć do foremek i piec ok 25 min na środkowym poziomie piekarnika.
  7. Ostudzić na kratce. Udekorować śmietaną i posypać resztą jagód lub pałaszować ostygnięte;)
Smacznego :)
Ps. 1 sztuka ok 244kcal/1019kJ, 3g białka, 13g tłuszczu, 26g węglowodanów (tak dla tych dbających o linię) :P

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz