czwartek, 13 grudnia 2012

Bułeczki sezamowe z ziołami z Ale pychota

Kolejny przepis z Ale Pychota!
Bułeczki upiekłam, bo jak zwykle nie miałam pieczywa, Była późna pora. Miałam lenia i było zimno, ale piec oczywiście chetnie, na to lenia nie mam;)

Składniki na 12 sztuk:
40dag maki
1 opakowanie proszku do pieczenia

1/4 łyżeczki soli
20dag tłustego twarożku
1 pęczek zieleniny(natka, koperek, szczypiorek itp)
6 łyżek sezamu
1/2 szklanki mleka
1 łyżka margaryny do wysmarowania formy
4 łyżki mleka skondensowanego

Przygotowanie:
  1. Mąkę (1-2 łyżki odłożyć) i proszek przesiać do miski. Posolić, dodać roztarty widelcem twarożek. Zieleninę opłukać, osuszyć i drobno posiekać, dodać rzem z sezamem. Wyrobić gładkie ciasto, stopniowo dodając mleko.
  2. Z ciasta uformować wałek o średnicy 8cm, pokroić na 12 części. Rekami oprószonymi mąką formować okrągłe bułeczki, każdą z wierzchu naciąć na krzyż.
  3. Blachę natłuścić, ułożyć bułki, posmarować je mlekiem skondensowanym, po czym wstawić do piekarnika. Piec 20-25min w temp 200st. C. Bułeczki najlepiej smakuja świeże, posmarowane lekko osolonym masłem.

2 komentarze:

  1. Ale pyszne musiały być ;)

    Zapraszam na Candy u mnie : http://recenzje-kiti.blogspot.com/2012/12/rozdanie-na-dobry-poczatek.html

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń