środa, 19 grudnia 2012

Sałatka z gyrosem

Kolejna sałatka;) Chyba tylko je ostatnio przygotowuję, bo jeszcze żyję na słoikach od Pani Jadzi;)
Mam gołąbki, kapustę z pomidorami, bigos, strogonow i 5 słoiczków kiełbasy słoikowej;) normalnie oszczędzam, jakbym już nigdy miała jej nie dostać;P
Ogólnie sałatka miała być zrobiona na piątkowa wigilię ale, że dyżur trwał do 18 z minutami a o 19 startowała impreza to wiecie.... Mięso zamroziłam, kapustę i  paprykę wsadziłam do lodówki i postanowiłam, że przygotuję ją sobie na początku tego tygodnia;)
Swoją przygotowywałam chyba ze 3 razy w mniejszych salaterkach ale przepis podaje na jedną wielką porcję na 8 osób spokojnie;)

Składniki
kapusta pekińska - średniej wielkości
cebula (może być czerwona) 2 sztuki
papryka 2 duże czerwone
duża puszka kukurydzy
ogórek konserwowy/luksusowy - 1/2 słoika
pierś z kurczaka - ok 700g-1kg
przyprawa do gyrosu
majonez
ketchup

Przygotowanie:
  1. Mięso opłukać, oczyścić z błon, pokroić w drobna kostkę. Włożyć do salaterki, posypać przyprawa do gyrosa i odrobiną oleju lub oliwy z oliwek. Wstawić na 1h do lodówki,. następnie wyjąć z lodówki i usmażyć na patelni bez tłuszczu, ostudzić.
  2. Kapustę umyć, pokroić w paski.
  3. Cebulę przekroić na pół i pokroić w cienkie paseczki.
  4. Paprykę umyć, wyjąc gniazdo nasienne, pokroić w drobną kostkę.
  5. Kukurydze odcedzić.
  6. Ogórka pokroić w drobna kostkę.
  7. Do salaterki wrzucić kapustę, cebulę, kukurydze, paprykę, ogórka i gyros.
  8. Wymieszać majonez z ketchupem. Ja mieszam 8 łyżki majonezu i 5-6 łyżek ketchupu. Posmarować sosem wierzch sałatki.
 Sałatkę jak każda warstwową nakłada się od góry do samego spodu. Można ją jeszcze posypać czymś do pochrupania;P ja używam prażoną cebulką;)

Smacznego;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz