wtorek, 4 grudnia 2012

Recenzja - Ilustrowana szkoła gotowania Kuchnia włoska krok po kroku



Dziś recenzja;)
We wrześniu na urodziny od swojego ukochanego dostałam (na własne życzenie zresztą) książkę "Ilustrowana szkoła gotowania, Kuchnia Włoska krok po kroku."
Spodobała mi się okładka jak i nazwą. Uwielbiam książki gdzie pokazują jak coś mam zrobić ,a ta do tych należy.
Książkę podzielono na działy tj. ciasta i przygotowania wstępne, sosy, mięso, ryby, warzywa, owoce, słodkości, na końcu jest słowniczek i indeks. Na początku każdego rozdziału jest opis przyrządów kucharskich, które są wykorzystane lub mogą być wykorzystane do przygotowania danych potraw.
Ja osobiście jestem zakochana w pierwszym dziale, gdzie krok po  kroku uczę się jak wykonać makaron, kluski, ciasto na pizze lub różnego rodzaju ciasta deserowe, choć przygotowanie bulionów, własnego majonezu czy sosów, obieranie warzyw, przygotowywanie kremów tez mi się podoba.
Przy każdym przepisie są zdjęcia i opis, jak dla mnie całkiem zrozumiały, a ze zdjęciami już w 100% ;P z tak obszernym wachlarzem zdjęć gotowanie to prawdziwa przyjemność ;)
Mimo iż czasami można się zgubić w tej książce, ponieważ przepis na ciasto francuskie znajduje się w pierwszym dziale, musy w owocach, kremy w słodkościach, to przy kilkakrotnym przejrzeniu można spodziewać się gdzie co znaleźć lub przepis odsyła nas do danej strony.
Cena książki też nie jest jakaś wygórowana. Zapłaciliśmy za nią 59 zł ale wiem, że w internecie można ją dostać taniej.
Chyba jedynym minusem tej książki jest, to że nie ma ona kontynuacji w innych kuchniach. Wykupiłabym cała kolekcję, bo ta książka jest tak cudowna, że daję jej 10/10.
Kilka przepisów już sprawdziłam i na pewno będę na blogu umieszczać przepisy zaczerpnięte z niej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz