piątek, 6 września 2013

Cukiniowe ananasiki

Dostałyśmy wielką 3,5kg cukinię z mamą od znajomego...
Nigdy nic nie robiłyśmy z cukinii. 
Ja wiem, że można ja faszerować ale nie gdy jest takich rozmiarów...
Na szczęście bratowa mojej mamy przyszła nam z pomocą i podarowała przepis na cukiniowe ananasiki, które można powiedzieć, że znikają szybciej niż prawdziwe ananasy ;)
Jest to słodkie, małe i szybko znika, bo przygotowanie tego nie jest już tak szybkie ze względu na oczekiwanie...
Cukiniowe ananasiki można jeść same lub stosować do ciast zamiast ananasa ;) 
Ja już zjadłam 3 słoiczki i stwierdziłam, że oszczędzam bo mam tylko 8 jeszcze, albo zabiorę się za kolejną partię ;)


Składniki:
3 kg obranej i pokrojonej w kostkę cukinii, bez pestek
2 litry wody
3-5 łyżeczek kwasku cytrynowego ( 3 wystarczą)
2 cukry waniliowe(lub 1 duży)
1 kg cukru

Przygotowanie:
  1. Obierz cukinie, wydrąż gniazda nasienne i pokrój w kostkę.
  2. Zagotuj 2 litry wody z kwaskiem i zalej nimi cukinie. Odstaw na 12 godzin.
  3. Przecedź cukinię. Wodę zagotuj, dodaj cukier i cukry waniliowe, wymieszaj aż cukier się rozpuści. 
  4. Wrzuć cukinię i gotuj ok 10-15 minut, aż stanie się ona szklista (nie umiem tego inaczej wytłumaczyć).
  5. Cukinie nakładaj do wyparzonych słoiczków, dolej syrop, zakręć i odstaw do góry dnem.
  6. Jak słoiczki wystygną sprawdź czy wszystkie weki "trzymają" i zanieś je do spiżarki.
Smacznego;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz