sobota, 7 września 2013

Dżem z cukinii

Kto to słyszał o dżemie z cukinii??
Jak warzywo może być przetworzone na dżem?
Nie wierzyła aż nie spróbowałam, a tak mi przypadło do gustu, że zaraz zrobiłam naleśniki z tym cudem ;)
Przyznam się, że chyba bym się nie podjęła zrobienia go, bo utarcie ręczne 5kg cukinii na tarce męczy ;P
Ale zawsze są roboty kuchenne, tarki elektryczne;) Cuda techniki pomocne nowoczesnej pani domu ;)
Ja zrobiłam połowę porcji w wersji cytrynowej a połowę w pomarańczowej... 



Składniki:
5kg cukinii startej na grubych oczkach
4 galaretki cytrynowe lub pomarańczowe
1 kg cukru
 5 łyżeczek kwasku cytrynowego
aromat cytrynowy lub pomarańczowy

Przygotowanie:
  1. Cukinię obrać, wydrążyć nasiona i zetrzeć na grubych oczkach tarki.
  2. Smażyć aż zgęstnieje.Pod koniec smażenia gdy dżem będzie gęsty i jednolity dodać cukier,galaretki ,kwasek i olejek.
  3. Całość smażyć jeszcze 30 minut.
  4. Nakładać do słoików i szybko zakręcać.Odstawiać do góry dnem. 
  5. Słoiczki wystudzone sprawdzić czy się nie otwierają i zanieść do spiżarki.

Smacznego ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz