sobota, 14 września 2013

Tort szwarcwaldzki (Czarny las)

Dziś kończę ćwierć wieku;)
Postanowiłam, że przygotuję tort na kolacje z rodzicami, bo imprezę dla znajomych organizowałam już w lipcu wraz z moimi imieninami;)
Zawsze chciałam spróbować upiec ten tort, jakoś nie pamiętam aby jadłam go gdzieś u kogoś, wiec nie umiem powiedzieć czy wyszedł mi taki prawdziwy czy jakiś "inny" ;)
Mój brat mieszkał kiedyś w Czarnym lesie, więc miałam nadzieję, że przynajmniej on mi określi czy to tak powinno smakować;)
Co do przepisu jest on z 39 numeru "Dekoracji ciast". Ciasto na 2 formy o średnicy 20 cm.
Biszkopt był strasznie dziwnym wynalazkiem jak na to ciasto, ale był to biszkopt ponieważ standardowo mi opadł;)

Składniki:
ciasto
3 łyżki kakao w proszku
5 łyżek wrzątku
225g masła
225g cukru
225g mąki pszennej tortowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
łyżeczkę ekstraktu waniliowego lub 7-8 kropli aromatu waniliowego

nadzienie:
400 g wiśni w syropie
łyżeczkę mąki kukurydzianej
łyzkę wody
4 łyżki wiśniówki
450ml śmietany kremówki 36%
100g startej na tarce gorzkiej czekolady

Przygotowanie:
  1. Rozgrzej piekarnik do temp 180 st C. posmaruj tłuszczem formy i wyłóż ich dno papierem do pieczenia, przyciętym do odpowiedniego kształtu.
  2.  W małej misce wymieszaj kakao z wrzątkiem an gładka masę.
  3. Włóż pozostałe składniki do dużej miski i wymieszaj na gładką masę a następnie dodaj kakao z wodą.(mi to wyszły okruszki, więc się przeraziłam, dodałam kakao z woda i już ugniotłam to ręcznie, powstała masa jakby na kruche ciasto ale nie przejmujcie się wyrośnie jak biszkopt).
  4.  Nałóż masę do formy, wyrównaj wierzchnia warstwę. Piecz 20-25 minut, aż ciasto wyrośnie i stanie się sprężyste w dotyku. Pozostaw je w formie przez 5 minut, a potem odwróć je na kratki i poczekaj, aż całkiem ostygnie. (jeżeli chcesz upiec jeden biszkopt i go przekroić to czas pieczenia się wydłuży).
  5. Aby wykonać nadzienie, odsącz wiśnie. odłóż 6 łyżek syropu i 8 wiśni na potem. Pozostałe owoce przekrój na pół.
  6. Podgrzej syrop w rondelku. Wymieszaj mąkę kukurydzianą z wodą i dodaj do syropu. Poczekaj, aż składniki się zagotują. Mieszaj 1-2 minuty, aby mieszanka zgęstniała. Zdejmij rondelek z ognia, dodaj jedną łyżkę wiśniówki i odstaw.
  7. Przekrój ciasto w poziomie na pół i spryskaj każdy krążek ciasta pozostałą wiśniówką.
  8. Ubij śmietanę na sztywną pianę. Posmaruj nią pierwszy krążek ciasta, obłóż połówkami wiśni i spryskaj syropem. Przykryj całość drugim krążkiem i ten także posmaruj śmietaną, dodaj wiśnie , likier i przykryj górna warstwą ciasta.
  9. Pozostałą śmietaną posmaruj boki i wierzchnią warstwę ciasta. Przy użyciu szpatuły nałóż wiórki czekoladowe na całą powierzchnię ciasta. Udekoruj wierzch całymi wiśniami i posyp jeszcze czekoladowymi wiórkami.
Smacznego ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz