środa, 4 września 2013

Sos kurkowy

Tak zachwycona przepisem Pauliny postanowiłam go wypróbować.
Jak to ja za pierwszym razem zawsze postępuję zgodnie z przepisem choć z małymi modyfikacjami w ilości ;P
Nie robiłam tego sosu ze 100% składników, kupiłam tylko 200g kurek więc musiałam jakoś to przeliczyć no i smakowo mniej posoliłam a więcej popieprzyłam. 
Tak smakuje moim domownikom ;P




Składniki:
200g kurek
1-2 łyżki masła
mała cebulka
1-2 ząbki czosnku
1 łyżka gęstej śmietany
100 ml kremówki 30%
natka pietruszki
sól i pieprz do smaku
sok z cytryny

Przygotowanie:
  1. Kurki porządnie umyć i oczyścić, dokładnie osuszyć.
  2. Cebulę i czosnek drobno posiekać.
  3. Na dużej patelni roztopić masło, zeszklić cebulkę, dodać czosnek i smażyć jeszcze minutę.
  4. Wrzucić na patelnię kurki i smażyć je na średnim ogniu. Grzybki zaczną puszczać wodę, ale nie należy jej zlewać! Po ok. 5 minutach dodać kremówkę i gęstą śmietanę. Posypać częścią natki, wymieszać i smażyć do czasu aż śmietana się nieco zredukuje (sos zgęstnieje).
  5. Na koniec skropić sokiem z cytryny, doprawić sos do smaku solą, pieprzem.Posypać resztą natki pietruszki.
Smacznego ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz