piątek, 27 września 2013

Piątkowa miruna czyli smażona ryba z surówką z kiszonej kapusty

Piątek, w wielu domach postny dzień....
U nas tez tak zawsze było, choć trochę inaczej to wygląda jak jestem w Bydgoszczy, czasami trzeba wykończyć resztę wędliny...
Tym razem strasznie miałam ochotę na surówkę z kiszonej kapusty, oczywiście jadam ją regularnie jak jestem w domu, ale pani Jadzie robi jakąś inna i juz od kilku tygodni mam ochotę sama ją wykonać;)
Ryba, surówka z kiszonej kapusty i ziemniaczki idealny obiad PRL-u jak to powiedział mój przyszły teściu;)
Ja nie przepadam za ziemniakami więc przykro mi ale u mnie będzie tylko ryba i surówka, choć mój ukochany zjadł z brązowym ryżem ;)




Składniki na 4 osoby:
ryba
2 filety z Miruny
jajko
mąka
sól i pieprz (dla urozmaicenia polecam przyprawę do ryb)
olej do smażenia
surówka
20 dag kiszonej kapusty
2 marchewki (małe lub średnie albo 1 duża)
1jabłko
1 cebula
olej
sól, pieprz

Przygotowanie:
  1. Ryby osól i rozmróź. Rozmrożone filety pokrój na kawałki, popieprz lub przypraw przyprawą do ryb.
  2. Jajko roztrzep. mąkę wysyp na półmisek.
  3. Olej rozgrzej na patelni. Kawałki fileta obtocz w mące, jajku i jeszcze raz mące i smaż na średnim ogniu, przewracając do zarumienienia.
  4. Upieczoną rybę wyjmij na talerz z ręcznikiem papierowym.
  5. Przygotuj surówkę. Kapustę odciśnij i pokrój na mniejsze kawałki. Marchewkę obierz, zetrzyj na drobnej tarce. Jabłko obierz ze skórki, zetrzyj. To samo wykonaj z cebulą. Przypraw, dodaj oleju i wymieszaj.
  6. Ciepłą rybę wyłóż na talerz, dodaj surówkę i ugotowane ziemniaki.
Smacznego ;P

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz