środa, 26 lutego 2014

Bruschetta

Od kilku miesięcy to moja ulubiona przekąska, jadłam ją kiedy tyko mogłam, nawet mojemu mężczyźnie zasmakowało i śniadanie noworoczne składało się z pieczywa z oliwą i sałatki z pomidorów i bazylii ;)
Przyznam się, że bałam się jak mu to zasmakuje ale od chwili jak spróbował co jakiś czas prosi mnie o zrobienie bruschetty ;)
Polecam na śniadanie, przekąskę, przystawkę, a nawet imprezę z przyjaciółmi ;)


Składniki:
bagietka
10 pomidorków koktajlowych
1 szalotka
garść świeżej bazylii
parmezan do posypania
oliwa z oliwek
sól, pieprz
ząbek czosnku

Przygotować:

  1. Bagietkę pokroić na kromki, ułożyć na blasze do pieczenia, polać oliwą z oliwek i wstawić do piecyka rozgrzanego do 200 st C na ok 10 minut. Czas zależy od piecyka, pieczywo ma byc chrupiące ale nie spalone.
  2. Pomidorki i bazylie umyć i osuszyć. Z pomidorków usunąć gniazda nasienne i pokroić w drobne kawałki. Liście bazylii pociąć.
  3. Cebulkę obrać i pokroić w drobna kostkę.
  4. W miseczce wymieszać wszystkie składniki, oblać oliwa i przyprawić.
  5. Upieczone pieczywo nasmarować ząbkiem czosnku. Na nie ułożyć sałatkę i posypać parmezanem.
Smacznego ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz