sobota, 22 lutego 2014

Pączki babci A

Kiedyś powiedziałam swojemu mężczyźnie, że nie upiekę mu pączków, bo bardzo nie lubię zapachu oleju po ich smażeniu...
No cóż oczywiście jak to ja dałam się przekonać, ale powiedziałam, ze zrobię mu tylko, te co tak uwielbia, czyli przepis babci ;)
Miałam nadzieję, że zapomni, nie przywiezie itd itp ale jakoś jak odwiedzał dziadków na dzień babci i dziadka wziął przepis...
Musze przyznać, że pączki są super super smaczne mimo iż strasznie mi ściemniały;)
Oczywiście pączki musiały być z marmoladą różaną i zeszły w błyskawicznym tempie!!




Składniki:
500 g mąki
4 żółtka
100 g cukru
100 g masła, roztopionego i ostudzonego
1 szkl mleka
40 g drożdży
1 łyżka spirytusu
szczypta soli
olejek rumowy lub arakowy

Przygotowanie:

  1. Drożdże wymieszaj z ciepłym mlekiem, dodaj łyżkę mąki i łyżeczkę cukru. Odstaw do wyrośnięcia.
  2. Do mąki dodaj żółtka utarte z cukrem, kilkoma kroplami olejku i odrobiną soli oraz wyrośniętymi drożdżami.
  3. Zagnieć ciasto, pod koniec dodaj spirytus i rozpuszczone, ostudzone masło. Ciasto wyrabiać, aż się całkowicie wchłonie tłuszcz.
  4. Odstawić by wyrosło.
  5. Nabieraj ciasto drewnianą łyżką umoczoną w wodzie. Rozpłaszczyć w dłoni i na każdy placek nałożyć marmoladę i zlepić.
  6. Na stolnicy ułożyć kulki strona zlepioną do dołu i jak zaczną rosnąć piec w rozgrzanym tłuszczu.
  7. Tłuszcz powinien powoli osiągnąć ok 160 st C, W oryginalnym przepisie jest aby po włożeniu pączków do garnka przykryć go a po przewróceniu już nie przykrywać. Ja piekłam cały czas w odkrytym garnku przewracając po ok 2-3 minutach ( w zależności od wielkości pączka)
  8. Pączki wyjąć na talerz z papierem aby odsączyć je z tłuszczu.
Smacznego ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz