czwartek, 20 lutego 2014

Zupa pieczarkowa z pulpecikami

Jadłam podobną w drugi dzień świąt Bożego Narodzenia przygotowana przez panią Jadzię na imprezę imieninową mojej mamy...
Próbowałam oddać idealnie smak tamtej ale jakoś mi to nie wyszło, nie wiem czemu ale smak się różni...
Nie chodzi o to, że jest zły ale jest inny... Poza tym to pyszna zupa ;)

Aha i proponuje delikatne mięso z indyka, kurczaka lub wieprzowe... Moje wołowe kulki są troszkę za ostre..


Składniki:
1,5-2 litry bulionu
250g pieczarek
duży kubeczek śmietany 18%
sól, pieprz

mięso mielone ok 200g
mała kajzerka
1/2 szkl mleka
sól, pieprz
cebulka
1 ząbek czosnku
zioła prowansalskie, papryka słodka
bułka tarta do obtoczenia
olej do smażenia

Przygotowanie:

  1. Namoczyć bułkę w mleku.
  2. Cebulę pokroić w drobną kostkę.
  3. W misce wymieszać mięso, namoczoną i odciśniętą bułkę, cebulkę, przeciśnięty ząbek czosnku. Doprawić solą, pieprzem, ziołami prowansalskimi i papryka słodką. Dokładnie wymieszać.
  4. Z mięsa utworzyć małe kuleczki, obtoczyć w bułce tartej i usmażyć na oleju.
  5. Do garnka wlać bulion i go podgrzać.
  6. Pieczarki umyć, obrać i zetrzeć na grubej tarce jarzynowej.
  7. Do gotującego bulionu dodać pieczarki, zagotować.
  8. Łyżkę zupy wymieszać w miseczce ze śmietaną i wlać mieszankę do zupy, doprawić sola, pieprzem. 
  9. Do zupy włóż przygotowane pulpeciki i poczekaj, aż zupa się zagotuje.
  10. Na talerz wlewaj zupę z pulpecikami. Można udekorować natka z pietruszki.
Smacznego ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz